Uitbesteding van controles Een expert ziet altijd meer

Uitbesteden

Uw brandmeldinstallatie zorgt ervoor dat er een signaal aan de meldkamer of alarmcentrale wordt doorgegeven als er brand uitbreekt.

Het is daarom van belang dat uw brandmeldinstallatie tijdig, adequaat en vakkundig wordt gecontroleerd. Het beheer van uw brandmeldinstallatie is echter een tijdrovende klus. Naast het uitvoeren van de controle moeten ook de administratieve zaken nauwgezet worden uitgevoerd.

Waarom uitbesteden?

De wet is heel helder over de verplichte controles van brandmeldinstallaties. We kunnen ons voorstellen dat u daarom overweegt medewerkers op te leiden tot beheerder brandmeldinstallatie. Wij geven de cursussen die daarvoor nodig zijn.


Helaas leert de praktijk dat medewerkers na verloop van tijd minder prioriteit geven aan de controles en dat de verslaglegging na verloop van tijd niet meer compleet. Ook de doormeldingen naar de meldkamer van de PAC of RAC wordt vaak niet meer gecontroleerd. Het gevolg is dat het certificaat van uw brandmeldinstallatie vervalt. En juist dat certificaat hebt u nodig voor uw brandverzekering en voor de gebruikers vergunning. De meest zorgvuldige en eenvoudige oplossing is het uitbesteden van de controles. Wij komen maandelijks langs voor de controles. Ook houden we het logboek bij en rapporteren we onze bevindingen. Voor u een zorg minder en een extra zekerheid dat u aan alle verplichtingen voldoet!

Hoe werkt de controle van uw brandmeldinstallatie?

De gecertificeerde beheerders brandmeldinstallatie (BBMI) van Beheerder brandbeveiliging BV zijn van alle markten thuis. Allereerst voert de beheerder de verplichte controles van uw brandmeldinstallatie uit volgens de wettelijke checklist binnen de NEN-norm. Deze controles worden zorgvuldig vastgelegd in een logboek, zodat u kunt aantonen dat uw brandmeldinstallatie is gecontroleerd.

Omdat de controleurs van Beheerder Brandbeveiliging BV breed zijn opgeleid, zorgen zij voor het goed functioneren van uw brandmeldinstallatie en doen ze preventief onderhoudswerk. Ook wijzen ze u bijvoorbeeld op brandgevaarlijke situaties. Voor u een zorg minder en een extra zekerheid dat u aan alle verplichtingen voldoet!

Download de brochure over onze werkwijze!

 

 

Hoe wordt nalatigheid gecontroleerd door verzekeraars en brandweer?

Het logboek geeft inzicht in de werkelijke staat en de bedrijfstoestanden van de brandmeldinstallatie. Bij een calamiteit kunnen brandweer en verzekeraars de logboeken raadplegen. In een logboek moet de beheerder brandmeldinstallatie verslag doen van alle gebeurtenissen rond het functioneren van de brandmeldinstallatie. In dit logboek wordt snel duidelijk of er sprake is van nalatigheid. Is dat het geval, dan bent u als eigenaar hoofdelijk aansprakelijk.

Vraag een vrijblijvende offerte aan!

Wilt u het beheer van uw brandmeldinstallatie uitbesteden en bent u benieuwd met welke kosten u rekening moet houden? 

Bereken hier uw investering!

''We krijgen altijd een week van tevoren een mail waarin staat hoe laat de beheerder langskomt, hierdoor weet ik precies waar ik aan toe ben.''

- Hotel Verdi Amsterdam